Systemy ITSM
IT Service Management to podejście do zarządzania IT w przedsiębiorstwie zorientowane na procesy, w efekcie czego Biznes zyskuje zorganizowane i uporządkowane wsparcie zwłaszcza w obszarze współpracy z użytkownikami i klientami.
Narzędzia ITSM ułatwiają planowanie, organizowanie, tworzenie, dostarczanie i rozliczanie usług dla użytkowników i klientów monitorując przy tym uzgodnioną jakość, terminowość oraz wykorzystywane zasoby i koszty.
ITSM wspiera Biznes
-
Oferuje platformę do zarządzania usługami IT:
– Service Management z wykorzystaniem ITIL – m.in. zarządzanie incydentami, problemami i zmianami, realizacja wniosków
– Centrum obsługi użytkownika – pojedynczy punkt kontaktu dla świadczenia wsparcia dla użytkowników i klientów
– Tworzenie, audyt i optymalizacja procesów i procedur w tym katalog usług i baza wiedzy
– Workflow akceptacyjny dla większej automatyzacji
– Raportowanie
-
Dostarcza prawidłowe dane o środowisku IT niezbędne do podejmowania właściwych decyzji:
– Discovery oraz inwentaryzacja Hardware i Software dla środowiska klienckiego i serwerowego
– Baza CMDB oraz zarządzanie zasobami i ich cyklem życia – IT Asset Management
– Zarządzanie licencjami i oprogramowaniem – Software Asset Management
-
Zwiększa efektywność wykorzystania zasobów IT
-
Umożliwia dokładniejsze planowanie budżetów na utrzymanie i nowe inwestycji
-
Zapewnia utrzymanie, ciągłość działania i bezawaryjność systemów IT
-
Monitoruje poziom dostępności oferowanych usług
-
Upraszcza i automatyzuje dostarczanie produktów i usług do użytkowników i klientów
-
Zwiększa zadowolenie i zaufanie użytkowników i klientów
-
Wspomaga tworzenie nowych produktów i usług dla większej konkurencyjności